Elkeseredéstől az „arcmegváltozásig” visz végig Szlimmy és Loki új hiphop-lemeze!
Ismét a sci-fi világából merítve megérkezett Szlimmy vadonatúj befeléfordulós, pszichológiai traplemeze, az ’Arctáncoltató’. Miller David bensőséges megnyílása és gyuris rendhagyó zenei vállalása mellett sikeres lemezprojektjük, a „Dűnék” után Loki csodálatos zenei alapjával csomagolhatjuk ki az új kiadványt. A lemez végére nemcsak Szlimmy tudja meg, ki is ő valójában, hanem mi hallgatók is közelebb kerülhetünk ahhoz a sráchoz, aki egész új megközelítéssel nyúl a dalszerzéshez.
Az önkeresés egy véget nem érő folyamat, de a Grosskidz trap-kollektívából is ismert, Pusztai Balázs Szlimmy ’Arctáncoltató’ című korongján keresztül valahol mindenki megismerheti saját magát, megbékélhet a világgal és minőségeivel, és betekintést nyerhet abba, hogy mit is jelent belül előadóművésznek lenni. A fogalom a Dűne című sci-fi könyvsorozatból ered, amelyben az arctáncoltatók olyan emberek, akik képesek változtatni az alakjukat, ez egyben visszautal Szlimmy korábbi – szintén Lokival közös – ’Dűnék’ című korongjára.
Az első az új lemezről, a „Kivagyok” fontos kérdést vet fel, majd máris érkezik a névadó, Miller Daviddal közös „Arctáncoltató” – amelynél, habár már magunkat egész jól tudjuk definiálni – de még mindig fennáll az égető kérdés, vajon miért nem tudjuk önmagunkat adni? Míg a „Nem rólam szól” és a gyurissal közös „Szárnyas fejvadász” is egyre több önmegerősítő gondolatot oszt meg, ellenpólusként és zenében is erős váltásként érkezik a „Nincs idő”, majd a lemez végéhez közeledve „Kumbaya”-ban mintha kitisztulna az ég és egyre mélyebben belekerülnénk a pozitív spirálba. Picit még előbukkannak a sötét érzések az „Éjszaka” című számnál, de a „Tó” szövegében végre megtörténik a szimbolikus öngyilkosság, amelyben a negatív, lehúzó én végleg megsemmisül.
A vizuális teljes elmerülést pedig Szlimmy, Miller Dávid és Loki dala az„Arctáncoltató” biztosítja egy közös videóklipben, amiben a trió visszatér gyerekkori énjéhez, megtalálja a kapcsolatot fiatal önmagával, és megtanulja használni az akkori önfeledtségét a színpadi jelenlét eléréséhez Crizzly operatőr-vágó, Virág Zsombor rendező értelmezésében.
A dalkészítésnél Szlimmy-nek sikerült Miller Dávid legbensőbb énjéhez hozzáférnie, akit abban az időben ért nehézség, maga Dávid mesélt erről:
„Abban az időben volt egy elég rossz blokkom, úgy éreztem, nem tudok igazi dolgokat írni, csak ködösítek, úgyhogy nagyon izgultam, mert azt éreztem, hogy ehhez a dalhoz nekem is közöm van.Remegtem amikor először mutattam Szlimmy-nek a dalt, annyira bizonytalan voltam akkoriban, hogy igazából inkább meg sem mutattam volna. De aztán azt látni, hogy ez a számára fontos dal, a lemez címadó dala, ilyen boldoggá teszi őt és ennyire tetszik neki, ott hirtelen mintha egy kis szelepen keresztül kiengedett volna belőlem egy 10kg feszültséget és szorongást. Nagyon hálás vagyok neki, hogy bízott bennem és imádom a végeredményt!”
Fotók: Rácz Ákos