Slash mesélt részleteket a májusban megjelenő lemezéről
A dal a Guns N' Roses gitárosának tavasszal megjelenő, sztárokkal teletűzdelt szólólemezének, az Orgy of the Damned előfutára.
Azokban az időkben, amikor Slash útjai elváltak a Guns N' Roses-tól, mélyen belemerült a blues és a soul zenébe. A Slash's Blues Ball nevű együttesével az 1996 és 1998 közötti koncerteken többek között Robert Johnson, Willie Dixon és Stevie Wonder zenéjét értelmezte újra. Most – közel három évtizeddel később – a gitáros, aki 2016-ban tért vissza a GN'R-hez, a május 17-én megjelenő Orgy of the Damned című új szólóalbumán újra a banda repertoárjához nyúl, számos híres barátjával az oldalán.
A Gibson Recordsnál már előrendelhető albumon vendégszerepel Iggy Pop, Chris Stapleton, Demi Lovato, Paul Rodgers, Chris Robinson, Billy Gibbons és Gary Clark Jr. Az első kislemezen az AC/DC frontembere, Brian Johnson Howlin' Wolf Killing Floor-ját énekli, miközben az Aerosmith-es Steven Tyler szájharmonikázik, Slash pedig egy felszabadult bluesos szólót játszik.
„A Killing Floor egy olyan dal volt, amit mindig is meg akartam csinálni”, mesélte a gitáros a Rolling Stone-nak februárban Melbourne-ből, ahol Myles Kennedyvel és a Conspiratorsszal turnézott.
"Miután kiválasztottam ezt a dalt, elgondolkoztam, hogy ki illene hozzá és eszembe jutott Brian, a kissé reszelős hangja miatt. Felhívtam és kiderült, hogy óriási Howlin' Wolf rajongó: még az AC/DC és a Geordie előtt énekelte a dalait feldolgozászenekarokban, most pedig éppen egy bluesos-nagyzenekaros projekten dolgozik. Részleteket nem tudok, de valami ilyesmit mondott. Tehát Brian volt az egyetlen gondolatom ehhez a dalhoz, egyszerűen azért, mert ismerem a hangját, és tudom, milyen az, amikor mélyebb hangnemben énekel.” – fejtette ki Slash.
„Amikor Slash megkért, hogy énekeljek a Killing Floor-ban, azonnal igent mondtam”, nyilatkozta Johnson a Rolling Stone-nak. „Ez volt az egyik első dal, amit a legelső zenekaromban megtanultam, és amikor lejátszotta nekem a backing tracket, nem volt kérdés, Steven szájharmonikája pedig őrülten dögös. Jól éreztem magam Slash-sel a stúdióban, és azt hiszem, igazságot szolgáltattunk ennek a nagyszerű régi dalnak. Rock on.”
Slash, aki régóta AC/DC-rajongó, azért élvezte a munkát Johnsonnal, mert „nagyszerű példája egy igazi rock & roll fickónak, aki egyszerűen csak szereti, amit csinál”. Slash csodálattal beszél az énekesről, ahogy felidézi, hogyan töltöttek együtt egy délutánt, miközben Johnson lenyomta a vokált. „Aztán hazamentem L.A.-be, és jött Steve Tyler és a rögtönzött szájharmonika, és nagyon király volt.”
A dalhoz készült videóklip különböző sessionökből származó felvételeket sző egybe: Slash és bandatársai élőben vágják a dalt, Johnson belemerül a groove-ba, Tyler pedig harmonikaszólamok között vonyít. Slash egyik felvételén egy tábla látható, amelyen az áll: „Mr. Hudson's Bluz Band, All Things Considered” (Slash igazi neve Saul Hudson), míg egy másik felvételen Slash figyelmesen hallgatja, ahogy Johnson a legjobb Howlin' Wolf-ját hozza.
„Csak próbáltam objektíven hallgatni”, magyarázza Slash. „Amikor egy ilyen legendával dolgozol, ha túl tudsz lépni a sztárcsodálkozáson, akkor tényleg figyelned kell, hogy van-e valami építő jellegű mondanivalód az előadás menetéről, vagy arról, hogy egy résznek egy bizonyos módon kellene mennie, vagy bármi másról. Szóval csak ott vagy, és hallgatsz, és próbálsz rálátást nyerni a dologra.”
Slash, aki az albumon Beth Hart, Tash Neal és Dorothy énekesekkel is dolgozott, vár egy ütemet, majd átfogalmazza a mondottakat: „A sztárcsodálkozás talán nem a megfelelő kifejezés, mert régóta ismerem ezeket a srácokat, mégis rácsodálkozás volt a közös munka”, mondja. „Egyszerűen csak annyi ember volt, akik iránt mérhetetlenül nagy tiszteletet és csodálatot érzek, olyanok, akik hihetetlenül nagyszerűek abban, amit csinálnak, és akik mindig is inspirálók voltak a számomra. Nehéz megtalálni a megfelelő szót erre, de amikor ilyen srácokkal dolgozol – olyanokkal, akik már régóta ezt csinálják, és igazán nagyszerűek benne –, akkor nagyon is tisztában vagy a helyzettel, és megtisztelve érzed magad, hogy egy szobában dolgozhatsz velük.”
Slash tavaly tavasszal vágta az Orgy of the Damned zenéjét, amelyet a Guns N' Roses gyakori producere, Mike Clink irányított a Los Angeles-i East West Studiosban és a Snakepit Studióban. Néhány számnál az énekest illesztette a dalhoz, mint Johnson esetében a Killing Floor-nál, másoknál pedig megkérdezte, mit szeretnének az énekesek. Iggy Pop azt mondta Slash-nek, hogy mindig is szerette volna feldolgozni Lightnin' Hopkins hangulatos Awful Dream-jét, így összeálltak, és egy lecsupaszított változatot készítettek. Sok dalhoz Slash elutazott az énekesekhez, például a Hoochie Coochie Man Gibbons-féle feldolgozásának felvételéhez.
A gitáros, aki a jövő héten egy nagyszabású turnét jelent be a kiadvány támogatására, inspirálónak találta az egész élményt. „Egyszerűen úgy gondolom, hogy [ez az album] máshonnan jön [mint általában]”, mondja Slash. „Visszatekintve, határozottan volt egy laza, spontán megközelítés, amit csináltam. Határozottan más volt ez a lemez, mint a dolgok, amiket eddig csináltam.”
Az Orgy of the Damned tracklistája:
1. “The Pusher” feat. Chris Robinson
2. “Crossroads” feat. Gary Clark Jr.
3. “Hoochie Coochie Man” feat. Billy F. Gibbons and Les Stroud
4. “Oh Well” feat. Chris Stapleton
5. “Key to the Highway” feat. Dorothy
6. “Awful Dream” feat. Iggy Pop
7. “Born Under a Bad Sign” feat. Paul Rodgers
8. “Papa Was a Rolling Stone” feat. Demi Lovato
9. “Killing Floor” feat. Brian Johnson and Steven Tyler
10. “Living for the City” feat. Tash Neal
11. “Stormy Monday” feat. Beth Hart
12. “Metal Chestnut”