Új döntések! Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának közleménye
Magyarország Kormányának döntése értelmében a 2021. március 8-án életbe lépő intézkedéseknek megfelelően Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata új ügyfélfogadási rendet léptet életbe a polgármesteri hivatalban.
Ellátás az önkormányzati intézményekben
A Kormány döntése alapján 2021. március 8-tól 2021. április 7-ig minden óvoda zárva tart, rendkívüli szünet lép életbe.
A zárás ideje alatt is biztosított az óvodás és iskolás korú gyermekek és tanulók számára elvitelre a gyermekétkeztetés, melyet a saját intézményén keresztül kérhet a szülő. Amennyiben a járványügyi előírások majd megengedik, ügyeleti rendszert fog működtetni az önkormányzat.
Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata fenntartásában működő bölcsődék nem zárnak be, változatlanul fogadják a gyermekeket.
Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata folyamatosan gondoskodik az intézmények fertőtlenítőszerekkel és védőeszközökkel történő ellátásáról, valamint a járványügyi szabályok betartatásáról. A védőeszközök kiszállítása jelenleg is zajlik.
A koronavírus-járvánnyal kapcsolatban Debrecen polgárait érintően meghozott önkormányzati intézkedésekről megfelelő ismeretekkel rendelkező munkatársak adnak információt munkanapokon – hétfőtől csütörtökig 8.00 és 16.00 óra között, pénteken 08.00 és 14.00 óra között. A hívható telefonszámok a következők: 06-52-517-768; 06-52-517-614.
A Civis Szociális Étkezési Központ fenntartásában működő Debreceni Étkezési Központ szolgáltató (4029 Debrecen, Bercsényi Miklós u. 109., e-mail: szakmai.vezeto@civis-szek.hu, tel.: 0630/790-2731) Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatával kötött ellátási szerződés alapján népkonyha szolgáltatást biztosít a rászoruló személyek számára a város számos pontján. A szolgáltatás keretében napi egyszeri egy tál meleg ételt biztosítanak helyben fogyasztással minden olyan szociálisan rászorult 18. életévét betöltött személy részére, aki más étkeztetési formát nem vesz igénybe és adatainak megadásával jelentkezik a kijelölt osztóponton. A szolgáltatás igénybevétele önkéntes alapon történik, és térítésmentesen biztosított. Az igénybevétel tényét azonban az étel átvételekor aláírással kell igazolni. A szolgáltatás igénybevételére vonatkozó igényt előzetesen is lehet jelezni.
A Debreceni Karitatív Testülettől a kialakult helyzet miatt megélhetési nehézségekkel küzdők segítséget kérhetnek a 06-52-517-853 telefonszámon.
Az újraindult Debrecen Város Segélyalap támogatására is lehet pályázni azoknak, akik a kiírt feltételeknek megfelelnek, és igazoltan átestek a koronavírus-fertőzésen, és emiatt táppénzre kerültek. Egyszeri támogatást kaphatnak azok is, akik elveszítették állásukat, vagy legalább 30 napra fizetés nélküli szabadságra mentek. Az önkormányzat a vállalkozásokkal, adományozókkal együtt igyekszik segíteni a rászorulóknak a koronavírus járvány harmadik hullámában is.
Debrecen Megyei Jogú Város Polgármestere ezúton köszöni meg a város polgárainak a veszélyhelyzet idején tanúsított megértését és együttműködését.
A debreceni polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje
Ügyintézés céljából 2021. március 08. napjától azok az ügyfelek léphetnek be az Új Városháza Kálvin tér 11. alatti földszinti ügyfélszolgálatára, akiknek személyes megjelenését jogszabály vagy a polgármesteri hivatal egyedi döntése kötelezővé teszi. A Régi Városháza épületében nem folyik ügyfélfogadás!
A személyes megjelenést igénylő ügyekben az ügyfélfogadás kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján (telefonon, interneten) lehetséges.
Az ügyfélfogadás ideje: hétfőn, kedden, szerdán és pénteken 8.00 és 12.00 óra között, csütörtökön 13:00 és 17:00 óra között.
Az épületekbe történő belépéskor kötelező a testhőmérséklet-mérés. Az ügyfélfogadás során az ügyintézők maszkban és gumikesztyűben végzik feladatukat, az ügyfelek kizárólag maszkot viselve léphetnek be az épületbe.
A hivatali épületekbe a társ- és partnerszervezetek képviselői polgármesteri, alpolgármesteri, jegyzői, aljegyzői, főosztályvezetői, főosztályvezető-helyettesi engedély alapján léphetnek be.
A személyes megjelenést nem igénylő ügyek esetében az ügyfelek elektronikusan és telefonon tudják tartani a kapcsolatot az adott szakosztály ügyintézőjével hétfőn, kedden, szerdán 8.00 és 16.00 óra, csütörtökön 8.00 és 18.00 óra, pénteken 8.00 és 14.00 óra között.
A hivatal kéri az ügyfeleket, hogy a kapcsolattartás során a telefonos és elektronikus ügyintézést részesítsék előnyben. Ha valamely beadvány írásban történő benyújtása válik szükségessé, azt az Új Városháza Vár utcai bejáratánál és a Régi Városháza Piac utcai bejáratánál elhelyezésre kerülő, „Papíralapú ügyféli beadványok” feliratú iratgyűjtő ládába helyezhetik el, vagy postai úton küldhetik meg.
A feladatellátás biztosítása
A Polgármesteri Hivatal a működőképesség fenntartása és az eredményes járványügyi védekezés érdekében folyamatosan figyelemmel kíséri a COVID-19 járvány hivatalon belüli alakulását és ennek megfelelően biztosítja a működés feltételeit. (A mai napon az 540 dolgozó közül 15 koronavírussal fertőzött van távol.)
Azokban a munkakörökben, ahol ennek feltételei megteremthetők, a kormány döntése alapján bevezetik az otthoni munkavégzést („home office”), külön figyelve a kisgyermekes munkatársakra. Az egyes szervezeti egységeknél, ha ezzel biztosítható a működőképesség fenntartása, akkor kialakítják az osztott munkarendet, melynek keretében a dolgozók egymást periodikusan váltva tartózkodnak a munkahelyen. Ahol lehet, törekednek az „egy ügyintéző egy irodában” elv érvényre juttatására a lehetséges kontaktok számának csökkentése érdekében.
Folyamatosan biztosítják egyéni védőeszközként a szájmaszkokat, a gumikesztyűket és a kézfertőtlenítőket, valamint heti rendszerességgel fertőtlenítik a közösségi helységeket.
Fotó: Derencsényi István