Korszerű szakellátás a Klinikán
A Klinikai Központ Vezetősége elkötelezett afelé, hogy a szakellátásra várók ellátást mihamarabb biztosítani tudják, ezért egy új előjegyzési rendszert alkottak meg. Ehhez tartozik hozzá, a telefonos diszpécserszolgálat megerősítése, de lehetőség van különböző szakellátásokhoz emailen keresztüli időpontfoglalásra, és egy applikáció segítségével sokkal hatékonyabban és gyorsabban tudják megtalálni a betegek az adott problémához kapcsolódó ellátást.
A koronavírus-járvány alatt az onkológiai és sürgősségi betegellátás folyamatosan zajlott az elmúlt két év során, ezzel párhuzamosan pedig új betegellátási modelleket vezettek be a Debreceni Egyetem Klinikai Központjában. Ezek közé sorolható a szakmaspecifikus sürgősségi ambulancia, melyek a Sürgősségi Klinikáról és az alapellátásból vagy szakellátásból sürgős beutalóval érkező betegeknek a soron kívüli fogadására alkalmasak, valóban indokolt esetekben. Ez a modell 2021. novemberében indult el a Gasztroenterológián, azóta már a Tüdőgyógyászati Klinikán is zajlik, áprilistól pedig a Belgyógyászati Klinikán is bevezetik.
Dr. Papp Mária, a Debreceni Egyetem Klinikai Központjának orvosszakmai alelnöke elmondta, hogy ennek nem csak az az előnye, hogy a betegeket soron kívül tudják fogadni, hanem az is, hogy az előjegyzés alapján működő szakambulanciákról az akkut ellátás terhét le tudják venni, így a betegek abban az időpontban tudnak ellátást kapni, amikorra az előjegyzésük szól.
A szakellátásra és műtétre váró betegeket próbálják egyre gyorsabban és hatékonyabban ellátni. Ezeknek az embereknek az ápolására a klinika minden szakterületén felkészültek. A műtétes szakmáknál megemelték a műtéti kapacitásokat, a konzervatív szakmák esetében pedig új szakrendeléseket állítottak be, mondta el az alelnök.
Az emailen keresztül történő időpontfoglalás esetén akár 24-72 órán belül időpontot tudnak biztosítani a betegek számára, viszont a szakrendelőbe érkezéskor a páciensnek háziorvosi beutalóval kell rendelkeznie.
Az UD Mediversity nevű alkalmazás 2019-ben készült el, mely abban segít, hogy az adott orvost, szakmát, szakrendelőt és helyszínt a betegek és a hozzátartozóik minél gyorsabban meg tudják találni. Az applikáció rendelkezik egy térképfelülettel is, ahol a felhasználók számára biztosítják a helyszínre történő navigálást.
Dr. Papp Mária hozzátette, hogy a következő időszakot tekintve célkitűzéseik között szerepel, hogy a szakellátásra és a műtéti ellátásra váró betegeket minél hamarabb és minél hatékonyabban tudják ellátni, olyan színvonalon melyet a Klinikai Központ képvisel. Elkötelezettek a kimagasló színvonalú és a kor igényeinek megfelelő folyamatosan fejlődő betegellátás biztosítására, továbbá korszerű, hatékony kezelési módokkal és eszközparkokkal várják a pácienseket.