Újra a robotoké a főszerep a Mechwartban
Égő autó, tank és folyó – egyebek mellett ilyen akadályokat kellett kikerülnie és átszelnie a IX. Mechwart LEGO Robot Kupa robotjainak szerdán, hogy a végén legyőzzék a feladatban kijelölt ellenséget. Az idei téma és küldetés: a vírus terjedésének megfékezése, legyőzése, a karanténba zárt város felszabadítása volt. A március 5-ei versenyre, az online fordulóban legtöbb pontot szerző, legjobb 14 csapat jutott be.
A IX. Mechwart LEGO Robot Kupa a LEGO Mindstorms robotok építésére és programozására épül. A versenyre már összeépített szerkezetekkel lehetett érkezni, amit a helyszínen a feladat alapján lehetett módosítani. Az általános és középiskolás tanulóknak olyan feladatokat kellett programozás által a robotokkal minél jobban elvégeztetnie, mint pl. a vonalkövetés vagy a már említett akadályok kikerülése. A legjobbak értékes díjazásban részesültek, amelyeket javarészt a Nemzeti Tehetség Programból biztosított az intézmény. A gyerekek 2 - 3 fős csapatokban versenyeztek, akik - mások mellett - debreceni, derecskei, püspökladányi, hajdúszoboszlói és hajdúnánási intézményekből érkeztek. A mechwartos tanulók szervezőként támogatták az eseményt. A kupa kezdete előtt Péter Miklós informatikatanár, a verseny főszervezője mutatta be a megmérettetés menetét és elmondta: a versenyzőknek, a feladatok elvégzése során kapható pontokon túl, bónuszpontok összegyűjtésére is lehetősége van, nehezebb, összetettebb feladatok elvégzése esetén.
A rendezvény kapcsán Dr. Barcsa Lajos a Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum igazgatója elmondta, a kupa már hozzánőtt az iskolához, kiemelte, hogy örömteli, hogy a versenyen általános- és középiskolások is részt vesznek. Dr. Barcsa Lajos hangsúlyozta, az intézmény számára több okból is fontos a Mechwart LEGO Robot Kupa, egyrészt mert úgy véli, a középfokú informatikaoktatásban meghatározó szerepet tölt be az intézmény, országosan is előkelő helyet elfoglalva a rangsorban; másrészt mert tapasztalatot ad az itt tanuló fiatalok számára a verseny szervezésében, és kapcsolatot épít az iskolák, valamint a tanulók között. Emellett rámutatott, hogy a LEGO robotokkal lehetőség nyílik arra, hogy a diákok még inkább megszeressék, játékos módon még inkább elmélyülhessenek az informatika világában.