Verstappen élt a lehetőséggel és megnyerte a Francia Nagydíjat
Bár a verseny első harmadában Leclerc állt az élen, a 18. körben a gumifalban kötött ki, így a holland pilóta állt az élre, mely pozíciót a futam végéig meg is őrzött.
A száguldó cirkusz következő futamára vasárnap került sor, mely versenynapon rendezték a Francia Nagydíjat. A szombati időmérőn kialakult a rajtsorrend, mely alapján a remek köridőt produkáló Charles Leclerc immár hetedik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót. Mellőle Max Verstappen várhatja a piros lámpák kialvását, míg a rajtrács második sorából Sergio Pérez és Lewis Hamilton kezdheti meg az 53 körös versenyt.
A korábbi futamokkal ellentétben ezúttal minden bonyodalom nélkül rajtoltak el a versenyépek, az élen nem történt változás, ám a start után Hamilton megelőzte Pérezt. A holland pilóta a 4. körtől elkezdte támadni az élen álló Leclerct, míg a mexikói a Mercedessel volt nagy csatában a 3. helyért, ám a pozíciókban nem történt változás. Verstappen a DRS zónák végén megközelítette a Ferrarit, ám hiába minden próbálkozás, előznie nem sikerült, riválisa tökéletesen védekezett. 10 kör elteltével Leclerc, Verstappen, Hamilton, Pérez, Russel, Alonso volt az első hat sorrendje.
Eseménytelenül zajlott a futam, viszont a hátsó sorból rajtoló Sainz elkezdett felzárkózni, a verseny ezen szakaszában már a 11. helyre lépett előre. Úgy nézett ki, változás majd az első kerékcserék után alakulhat ki, melyet Verstappen kezdett meg, majd tért vissza a pályára a 6. helyen. A 18. körben drámai változás állt be az élen, Leclerc a gumifalban kötött ki és feladni kényszerült a versenyt. Érkezett a biztonsági autó, melyre azonnal reagáltak az istállók, sorban rendelték ki pilótáikat a boxutcába, feltéve a friss gumikat. Verstappen vette át a vezetést, mögüle Hamilton, Pérez, Russel és Alonso várhatta, hogy a biztonsági autó elhagyja a pályát.
A 20. kör végén léphettek ismét a gázpedálra a pilóták, ám a pozíciókban nem történtek változások, egyedül Sainz került előrébb, aki az 5. helyre kormányozta gépét. Igaz, a spanyol nem volt kerékcserén, a kemény keveréket választva, csak egy boxutca látogatást tervezett. Állandósultak a mezőny elején a versenyzők között a távolságok, támadási pozícióba nem kerültek a pilóták, ez alól Sainz volt a kivétel, aki alaposan megnehezítette Russel életét, akit a 30. körben könnyedén meg is előzött és vehette üldözőbe Pérezt.
A táv háromnegyedéhez érve Verstappen elkezdte leszakítani üldözőjét, majd hét másodpercre növelve előnyét Hamiltonnal szemben. Sainz viszont másodpercen belülre került Pérez mögött, így a DRS zónában nyithatta a hátsó szárnyat, ám előznie nem sikerült. Próbálkozását végül siker koronázta, egy nagy csata végén a spanyol pilóta átvette a 3. helyet, majd 10 körrel a futam vége előtt a boxutcába hajtott. A kerékcsere előtt az öt másodperces büntetését is le kellett töltenie Sainznak, majd az új gumikkal a 9. pozícióba tért vissza a pályára. Pérez visszavette ugyan a 3. helyet, de ezúttal Russel kezdte el támadni a Red Bullt, de a mexikói ezúttal is tökéletesen védekezett.
Verstappen közben már 11 másodpercre növelte előnyét, érett a holland pilóta győzelme, ettől már csak három kör választotta el. Egy rövid virtuális safety car etapot követően Pérez lassan reagált az újraindításra, míg Russel tű pontosan lépett a gázpedálra és megelőzte a Red Bullt, ezzel kialakult a végső sorrend. Verstappen halad át elsőként a célvonalon, mögötte Hamiltom és Russel ért be a 2. és 3. helyen.
Fotó: FIA